Контроль витрат палива Mapon

Система контролю палива GPS – одна з найбільш затребуваних опцій при установці GPS-моніторингу. Найменше відхилення від встановлених норм витрат може позначитися несприятливо на справах автопарку, а тому за цим стежать навіть ретельніше, ніж за самим транспортом – як би дивно це не звучало. Але так чи інакше, а більша частина витрат все ж доводиться на пальне – так що, можливо, є в цьому і своя правда.

До того ж, вартість паливно-мастильних матеріалів тільки зростає і зовсім не збирається ставати дешевше – тому бажання визначити норму витрати палива і використовується воно тільки в інтересах автопарку, цілком здоровий і логічний намір. Менталітет пострадянської людини так і штовхає громадян на пошуки «додаткового джерела доходу» – і це джерело не завжди пов’язане з такими людськими якостями як чесність.

Дізнайтеся точні витрати палива

Слідкуйте за витратою палива автомобілями вашого парку, дізнайтеся середньостатистичні витрати палива для ваших транспортних засобів за різні періоди. Система Mapon дозволить визначити, які з транспортних засобів споживають найбільше палива, а також переглянути їх маршрути. Крім того, водії спробують витрачати менше палива, знаючи, що його витрата знаходиться під контролем точних датчиків. На цій основі можна створити заохочувальну систему винагороди водіїв за ефективне використання палива.

витрати палива
Спостерігайте за рівнем палива

Спостерігайте за рівнем палива в режимі реального часу

Дані про рівень палива в режимі реального часу допоможуть краще спланувати маршрути. Використовуйте їх для попереднього планування зупинок для дозаправки, що допоможе оптимізувати маршрути автомобілів вашого парку і заощадити час і гроші завдяки усуненню недоцільних змін маршрутів і зупинок для дозаправки.

Дізнавайтеся про зміни рівня палива

Графіки рівня палива допоможуть визначити точку, де водії зупинялися для дозаправки. Їх також можна використовувати для виявлення потенційних випадків крадіжки палива: вкрасти паливо і піти непоміченими у зловмисників не вийде, що потенційно дозволить вашій компанії заощадити чимало коштів, витрачених на заправку.

зміни рівня палива
звіти про споживання палива

Створюйте інформативні звіти про споживання палива

Використовуйте інформацію з розумом. Система Mapon збирає цінні дані з ваших транспортних засобів, в тому числі дані про споживання палива і зупинок для дозаправки. Використовуйте звіти для аналізу детальної інформації про пробіг і витраті палива для кожного транспортного засобу і для кожного водія. Ці дані можна використовувати для порівняння та прийняття рішень з метою забезпечення економії коштів та оптимізації споживання палива.

Слідкуйте за витратою палива в будь-якій точці світу

Візьміть систему Mapon з собою. Використовуйте наші мобільні додатки, щоб спостерігати за найбільш важливими даними про вашому автопарку, в тому числі за графіками споживання палива, середнім рівнем споживання і зупинками для дозаправки. Доступні для смартфоном на базі Android і iOS.

Слідкуйте за витратою палива
Датчики палива

Датчики палива, яким можна довіряти

Mapon використовує високоточні датчики рівня палива, які бездоганно працюють в поєднанні з нашою системою. Наші кваліфіковані автомеханіки подбають про всі налаштування в найкоротші терміни і забезпечать ідеальну роботу системи. Завдяки професіоналізму та досвіду роботи в галузі протягом більше 10 років, наше рішення стане ідеальним вибором для вашого бізнесу.

Способи контролю рівня палива

  1. Розрахунок.

    Метод з найменшими витратами і заморочками, але не дає точних результатів. Для нього, звичайно, також потрібен автомобіль, оснащений GPS-трекером і відповідним ПЗ, але в іншому – мінімум хитромудрості і додаткових витрат. У контролюючу програму вносяться дані про стандартний витрати кожного конкретного транспортного засобу, що підв’язується до GPS-маячками даних коштів. Потім ці дані множаться на одержуваний з супутника пробіг – і на виході маємо гаданий витрата палива. Здавалося б, навіщо тоді взагалі програма, це можна розрахувати і на звичайному калькуляторі? Але – програма буде зчитувати реальний пробіг, що показується супутником, а не вигаданий або підкручений на одометрі. Буде видно і несанкціоновані повороти, об’їзди і можна визначити навіть спробу накрутки спідометра. Єдине, що істотно знижує точність розрахунку даним методом – відсутність даних про заправках та можливих зливах.

  2. Датчик контролю рівня палива.

    У використанні цього методу похибка значно знижується, але не зникає зовсім. Вся хитрість полягає в тому, що до GPS-маячки, що знаходиться на борту, підключається ще й датчик контролю рівня палива. Причому, підключиться можна просто до «рідного» ДРП автомобіля. Похибка для поплавкових систем буде в районі 25%, для сучасних – близько 15%. Але варто враховувати також і знос самої системи – в залежності від того, наскільки старий автомобіль, похибка буде збільшуватися. Але в порівнянні з розрахунком підключення до системи GPS-моніторингу датчика контролю рівня палива дасть більшу точність контролю і дозволить також моніторити дозаправки (аж до часу і місця) і навіть зливи. Такий спосіб працює як для дизельних, так і для бензинових двигунів.

    Однією з основних проблем даного способу, яка і сприяє погрішностей – це сплески, які можуть посилюватися і дуже сильно псувати «статистику», аж до того, що неможливо зрозуміти чи був насправді слив або дозаправка. Все це трапляється тому, що «встановлені» на автомобілях виробником датчики контролю рівня палива далекі від ідеальних і не були розраховані на трансляцію точних даних – тільки орієнтовні.

    Але на сьогоднішній день це вирішується установкою «незалежних» ДУТ, а саме ємнісних датчиків контролю рівня палива та ультразвукових. Вони нерухомі, не зношуються з такою швидкістю, а, отже, їх похибка не зростає з часом і рідко піднімається вище 5%, в основному затримуючись на 2%. Звичайно, за них доведеться заплатити, але зате ви точно будете знати, що відбувається з вашим автопарком і який напевно витрата палива у ваших автомобілів.

  3. Ємнісний датчик контролю рівня палива.

    Висловлюючись просто – цей датчик насправді довгий конденсатор змінної ємності, який занурюється в бак. Відповідно, ємність ємнісного конденсатора змінюється і залежить від того, яка його частина і наскільки занурена безпосередньо в паливо. Якщо виникають сумніви з приводу майже ювелірної точності ємнісного ДРП, то варто відзначити, що у нього в наявності в середньому 4 тисячі вимірювальних точок на середню глибину бака до 0,7 метрів. Тобто в статичному стані такого ДРП фіксує зміна рівня палива навіть не до міліметрів, а до мікрометрів. Звичайно, такої точності не добитися, коли машина знаходиться в русі, але тут рятують спеціальні розрахункові алгоритми самого програмного забезпечення, які відкидають «шум» і «докопуваються» до справжнього стану речей.

  4. Ультразвуковий датчик контролю рівня палива.

    Принцип роботи цього датчика більше схожий на поплавковий ДРП, але і то – з натяжкою. Справа в тому, що ультразвуковий датчик контролю рівня палива представляє з себе випромінювач, який з певною періодичністю посилає сигнал. А сигнал відбивається від кордону наявного в баку пального і повертається – що нагадує ехолокацію кажанів. ДРП фіксує час, витрачений сигналом на проходження шляху, і перетворює отриману інформацію в більш зрозумілий електричний сигнал, який повідомляє про актуальний рівні палива. На сьогоднішній день існує три варіанти кріплення випромінювача – у верхній частині, в нижній частині і зовні бака, під дном. Недоліком ультразвукових ДРП можна вважати їх потребу періодичного чищення.

Система контролю палива – що ще важливо знати?

Сучасні датчики контролю рівня палива майже неможливо обдурити, адже програма GPS-моніторингу враховує і ті дані, які, здавалося б, не мають відношення до вимірів залишків палива. Наприклад, свідчення тахометра, роботу двигуна (включений або простоює) та й безпосередньо рух або простий самого транспорту. Найбільш просунуті системи враховують ще і кут нахилу палива в баку і температуру пального.

Варто також розуміти, що автомобіль повинен проходити регулярний техогляд – адже причина підвищеної витрати не завжди несумлінність водія, це цілком може виявитися і неналежний стан систем авто.
Для автомобілів з двома баками часто застосовується рішення «заглушити один бак», але зазвичай, якщо транспорт оснащений двома паливними баками, то це неспроста, а тому ДРП встановлюються в обидва бака відразу – в такому випадку в програмі будуть відображатися дві криві для кожного бака, плюс загальна крива з усередненим за двома баків результатами.

Крім цього, в кожному сучасному автомобілі присутня CAN-шина, до якої можна приєднатися і «читати» інформацію з усіх відразу датчиків, які тільки є в вашому автомобілі. Звучить надто добре, щоб бути правдою? Ні, це реально, але похибка такого способу буде колосальною – як уже зрозуміло з усього сказаного вище, «вбудовані» датчики не відрізняються особливою точністю і розраховані виключно на побутове, але ніяк не промислове використання.

Датчики контролю витрат палива

Це такі датчики, які актуальні для транспорту, витрата палива якого не залежить від швидкості переміщення і переміщення в принципі – в основному в цю категорію входить велика і не дуже спецтехніка. Призначення таких датчиків в тому, щоб показати реальні обсяги з’їденого палива, а не обсяги, що залишилися – тому такі датчики ставляться в розрив паливної системи, причому таких датчиків потрібно два – один на обратку, один на подачу. Деякі хитруни з метою економії намагаються замкнути обратку назад, в паливну систему, але це призводить до більш плачевних результатів, всупереч їхнім очікуванням. Через такого нахабного втручання в паливну систему двигун може серйозно втратити в потужності. Коротше кажучи, якщо хочете знати точний витрата – варто грати за правилами, а інакше тільки собі гірше і зробиться.

Датчики контролю витрат палива також вимагають періодичної прочистки для того, щоб завжди надсилати актуальну і найбільш точну інформацію. Основним недоліком датчиків такого типу є те, що вони не пристосовані під моніторинг зливів і дозаправок.

Контроль палива на транспорті – підбиваючи підсумки

Попередньо датчик контролю рівня палива – підходить для побутових щоденних потреб, скажімо, для сімейного авто і не вимагає втручання в конструкцію паливного бака. Ємнісний і ультразвуковий датчики контролю рівня палива – відмінно підходять для бізнесу, коли зайві витрати «на вітер» абсолютно не актуальні, але вимагає незначного втручання в конструкцію паливного бака (свердління). Датчик контролю витрат палива з високою точністю покаже безпосередньо витрати та інші параметри, які можуть цікавити ,наприклад, дозаправки або зливи, вимагає проведення планової прочищення і коштує дорожче всіх інших своїх побратимів.

Як вже можна здогадатися – ідеального рішення в сфері контролю палива на транспорті немає, але завжди можна підібрати той варіант, який буде максимально відповідати вашим потребам і запитам.

Як це зазвичай буває, спочатку може здатися, що придбання і установка системи контролю палива – необгрунтовані витрати, але воно окупить себе протягом перших кількох місяців, хоча вся система коштує в середньому не дорожче одноразової повної заправки бака – що, в перспективі, не так вже й дорого.

На завершення варто сказати, що якщо ви відчуваєте, що щось у вашому автопарку нечисто, що витрати палива підозріло підскочили, але «крайнього» знайти ніяк не вдається, то для вас є рішення – придбання та встановлення системи GPS-моніторингу. І більше ніяких несанкціонованих змін маршруту, підозрілих рейсів, зливів палива і накруток спідометра.